Ændringer til visning af den venstre side navigerings bar.
Det er blevet en mere simpel visning, hvor menu baren ikke konstant ”hopper ud og ind”.
Der er tilføjet blankettyper:
• EAN-faktura – E-faktura direkte fra din leverandør
• E-faktura – Omdannet PDF-faktura som er videresendt
• Salgsfaktura – Faktura som er oprettet under “Indtægter”
Bemærk det gælder kun for nye dokumenter oprettet efter releasen.
Der sker ligeledes en navneændring fra “Udgift faktura” til “PDF-faktura.
Under “Fakturaer” – Nu vises fakturaens bilagsnr. også i oversigtsbilledet for de dannede fakturaer
Nu er det muligt at hente kundeoplysninger ved at indtaste kundens CVR nr. og trykke på knappen <Hent CVR data>.
Data hentes fra Virk.dk – Oplysningerne er redigerbare.
Der er lavet en advarsel, som sikre at den indtastede indbetalingsmåde overholder krav om max. længde reg.nr. på max. 4 og kontonr. på max 10 tegn.
Når en faktura afsendes på mail, er det nu muligt at indtaste CC-mailadresse og tekst til kommentar, som vil blive vist som forvalg ved af-sendelse af mailen.
Ved afsendelse af mail vises det indtastede som forvalg og kan ændres inden afsendelse af mailen.
Nu muligt at finde underbilag, som er under et givet samlebilag. Vises som en ny tap i venstre side af billedet, hvor pdf-oplysninger præsenteres.
Når du trykker på knappen ”Opret og send som E-faktura”, så vises nu navnet på modtageren i pop up billedet.
Når du skal oprette eller rediger en kunde er det nu muligt at vælge “Grønland” som land.
Under Betaling vises navn på den seneste godkender af et bilag i kolonnen ”Godkendelse” i oversigten.
I ‘Afventer godkendelse fra andre’ er det nu muligt at “Overtag ansvar” for flere dokumenter samtidig.
Under ”PDF-faktura uden posteringer” vises bilag med blankettypen ”Arkiv, Blank eller ukendt” ikke længere.
Indtægter
Der er lavet et nyt layout på pdf-faktura udskriften.
Ændringen gælder både for den danske, engelske og tyske version samt for afregninger.
Tidslinjen vises nu også for PDF-fakturaer.
Tidslinjens indhold er udvidet med disse nedslagspunkter vedr. godkendelse, såfremt bilaget er blevet uddelegeret:
Der vises en ”sort prik” ud for den nyeste handling.
Vedr. bilag som er lagt i betalingskurven:
Hvis betalingsdatoen er overskredet, bliver betalingsdatoen automatisk tilrettet til første valide bank åbningsdag
Indtægter
Samme ændring gælder for ”Udgifter” og ”Afregninger”
Ændring vedr. ”Betalingskurven”.
Nu forbliver fakturaer, som er flyttet til betalingskurven i kurven ved logud.
E-fakturerne forbliver der indtil du har betalt eller tømt kurven.
Ændring vedr. ”Afventer godkendelse og bogføring”, ”Betaling” samt ”Afvist”.
Der kommer en infoboble til hver af de 3 områder, som viser dig hvor mange bilag, som venter på dig i hver af de 3 faner.
Indtægter:
Tryk på knappen ”Opret og send” og gå direkte til afsendelse af fakturaen som enten E-mail eller E-faktura.
Udgifter:
Under Afvist er der kommet en ny knap: ”Marker afsluttet” for E-faktura.
Denne skal bruges hvis E-fakturaen ikke længere skal vises i fanen ”Afvist”.
Husk at sætte fakturaen til betaling manuelt i din netbank hvis fakturaen skal betales til din leverandør.
Arkiv:
Her vises hvilken blankettype et bilag det har fået.
OBS: E-faktura, og faktura lavet i InterCount har ingen blankettype.
Du finder funktionen under ”Profilopsætning”, her trykker du på ”Indtægter” og finder akkordeon ”Virksomhedsoplysninger” og tryk på knappen ”Skift logo”.
Der er oprettet 1 ny udskriftsskabelon, med navnet ”Afregning/selvfakturering”.
Du skal vælge dette udskiftes layout hvis du selv laver en faktura på vegne af din leverandør. F.eks. til en faktura på forpagtning.
Du finder denne nye valgmulighed under ”Opret faktura” i feltet ”Udskriftsskabelon”, hvor du i forvejen kan vælge ”Faktura med varenummer” eller ”Faktura uden varenummer”, ”Engelsk faktura uden varenummer” samt ”Tysk faktura uden vare-nummer”.
Du kan skrive ordlyden under feltet ”Beskrivelse” eller bruge en vareline til formålet.
Hvis du ikke vil bruge tid på at godkende ”BS-oversigter” og ”Kontoudtog”, så har du nu en mulighed for at fravælge disse blankettyper under funktionen ”Udgifter”. Disse bilagstyper vil i stedet lande direkte i Arkiv under Regnskabsbilag.
Det gør du under ”Profilopsætning”, her vælger du ”Udgifter” og åbner akkorden ”Blankettyper”
Der er kommet en ny knap ”Link til bilag”. Funktionaliteten vises under ”Kræver handling” under funktionen ”Posteringer uden bilag”
Når du trykker på knappen, så vil systemet dobbelt tjekke om der er bilag i dit Arkiv som endnu ikke er linket sammen med en transaktion fra din kassekredit. Hvis der er et match, så linker InterCount automatisk disse 2.
Indtægter:
Udgifter:
Under ”Afventer godkendelse fra dig | e-faktura” er der tilføjet funktionen ”Godkend og læg i betalingskurv”.
Funktionen findes også, hvis du åbner e-fakturaens detaljebillede. Her hedder funktionen “Tilføj til betalingskurv”.
Ved at anvende denne mulighed lægges de e-fakturaer, som kan betales via InterCount i “Betalingskurven” direkte uden, at fakturaerne skal forbi fanen ”Betaling”.
Funktionen er tilgængelig, hvis du har oprettet en Bank Connect aftale.
OBS: Skal du redigere eller oprette nye bilagskonteringsregler skal dette fortsat gøres i Ø90.
Control Basis:
1. Debitor afstemning
2. Kreditor afstemning
3. Private andele
4. Salgsmoms
5. Købsmoms
6. Indberet moms
7. Kvittering
Vi anbefaler, at du tilmelder dig dette webinar, som vil gennemgå den nye funktion: Webinar d. 12. marts kl. 14.00-14.45
Du finder vejledninger her: Momsvejledninger
Generelt:
Det er tydeligere at se om en akkordeon indeholder bilag eller ej.
Farven i sammentællingsboksen er gjort forskellige.
Er der et bilag i en given akkordeon så er farven blå og der står et tal i boksen.
Er der ikke et bilag i en given akkordeon så er farven grå og der står et 0 i boksen. Farven er desuden blevet nedtonet.
Du kan stadig åbne for den givne akkordeon, men den vil være uden dataindhold.
Arkiv:
Har bilaget allerede en blankettype påsat, så vil denne ikke blive overskrevet.
Udgifter:
Det betyder i praksis at du kan vælge en historisk dato til et bilag som er betalt på anden vis.
Du skal naturligvis vælge en dato ud i fremtiden hvis du skal sætte bilag til betaling via InterCount.
Arkiv:
Indtægter:
Arkiv
Udgifter
Mit Overblik
Indtægter
Arkiv
Udgifter
Control Basis
Indtægter
Control Basis
Har du brug for hjælp eller vejledning til InterCount, kan du kontakte din rådgiver eller tage fat på InterCounts support, som er klar til at hjælpe dig.
kan du med fordel sende en mail til intercount@seges.dk
Så vil vi kigge på din henvendelse.
Nu er det muligt at hente kundeoplysninger ved at indtaste kundens CVR nr. og trykke på knappen <Hent CVR data>.
Data hentes fra Virk.dk – Oplysningerne er redigerbare.
DLBR P/S
CVR-nummer: 44739208
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N, Danmark
Telefon: 70 15 50 15 (Tast 1)
Mail: info@intercount.dk
Åbningstider:
Mandag – torsdag: kl. 8:00 – 16:00
Fredag: kl. 8:00 – 15:30
Udvidet support:
Mandag – torsdag: kl. 16:00 – 17:00 ring på tlf. 87 40 50 20.