Samling af Afregninger og faktura
Området Udgifter har skiftet navn til Bilag
Kassen ”Afregninger” er fjernet.
Bilag af blankettypen ”Afregninger” findes
under ”Afventer godkendelse fra dig | PDF-bilag”
Betaling af PDF-bilag
Der er nu mulighed for at sætte et PDF-bilag til
betaling.
Det er muligt på følgende blankettyper:
• PDF-faktura
• Kontoudtog
• Rykkere
• Selvfakturering
Betaling af PDF-bilag
Der kan betales hvis der er valgt ”Indbetalingsmåde” hhv. Bankoverførsel eller Giro
Der skal indtastes betalingsoplysninger, herefter kan bilaget overføres til betalingskurven
Tilretning ”E-faktura”
På bilag med blankettypen ”E-faktura”
kan området ”Indbetalingsmåde” redigeres
Det er nu muligt at tilpasse betalingsoplysninger, hvis
de skulle være aflæst forkert.
Selvfakturering (Afregninger)
Bilag af blankettypen ”Selvfakturering” kan ligeledes nu sættes til betaling fra fanen ”Betaling”
Det er nu muligt at betale de selvfakturede afregninger uden at skulle gå i egen netbank.
Tilpasning
”Betal” samt ”Godkend” knapperne har skiftet placering
”Slet”/”Afvis”-knapperne er blevet røde
Tilpasning
”Manuel betaling | PDF-bilag” har skiftet navn til ”Klar til betaling | PDF-bilag”
Fanen har skiftet placering
Tilpasning betalingskurv
Bilag som er lagt i ”Betalingskurven” bliver i kurven ved log ud, skift af browser og skift af bruger.
En bruger kan dermed lægge bilag til betaling og en anden kan godkende betalingerne.
Godkenderportal: Visning af bruger
Visning af Navnet på den bruger som er logget på ”Godkenderportalen”, så du hvilket brugerid, der er logget på med i brugerfladen.
Inaktive brugere:
Brugere bliver nu automatisk logget
ud, når de har været inaktive i mere end 12 timer.
Sikkerhedsmæssigt har vi fortsat brug for at der logges ind efter en inaktiv periode.
Beskæring (Kun Android):
Beskæringsområdet starter nu helt ude ved kanten af billedet frem for et stykke inde i billedet.
Dette gør at billedet ikke bliver beskåret uhensigtsmæssigt uden du som bruger har gjort noget.
Generelt
Arkiv
Indtægter
Udgifter
Funktionen er tilgængelig på alle E-faktura, både før og efter de er godkendt under Udgifter.
Der er udarbejdet disse 2 separate vejledninger:
Moms
Mit Overblik
Arkiv
Indtægter
Ved afsendelse af mail vises det indtastede som forvalg og kan ændres inden afsendelse af mailen.
Dokumentvisning
Arkiv
Indtægter
Godkendelsesportal:
3 regler til godkendelsesflow
Tip: Ofte anvendes reglen, hvis vedkommende der skal godkende bilagene, ikke er den person, som også har ansvaret for at sætte fakturaer til betaling i InterCount.
Hvis der i din virksomhed er behov for, at flere end én person skal godkende bilag over en bestemt beløbsgrænse, kan I vælge at oprette denne regel.
Tip: Reglen bruges, hvis der i virksomheden er behov for at 2 personer skal godkende et og samme bilag. Bilag over den valgte beløbsgrænse, vil automatisk blive sendt til den valgte slutgodkender efter første godkendelse er foretaget.
Når du trykker på knappen ”Opret og send som E-faktura”, så vises nu navnet på modtageren i pop up billedet.
Når du skal oprette eller rediger en kunde er det nu muligt at vælge “Grønland” som land.
Under Betaling vises navn på den seneste godkender af et bilag i kolonnen ”Godkendelse” i oversigten.
I ‘Afventer godkendelse fra andre’ er det nu muligt at “Overtag ansvar” for flere dokumenter samtidig.
Under ”PDF-faktura uden posteringer” vises bilag med blankettypen ”Arkiv, Blank eller ukendt” ikke længere.
Mit Overblik
Via knappen ”Rediger overblik” kan du aktivere og deaktivere alle de forskellige områder som vises på forsiden.
Det betyder også at boksen ”Udgifter” samt ”Afregninger” er deaktiveret. Ønsker du at se disse bokse, kan du altid aktivere dem igen via knappen ”Rediger overblik”.
Når der klikkes på en linje i boksen ”Kommende opgaver”, kommer du direkte hen til det pågældende arbejdsområde.
Udgifter
Du kan her se om der bliver overført via giro eller dansk bankoverførsel.
Afregninger
Det betyder at de fremadrettet lander korrekt i InterCount
Tidslinje
De ekstra nedslagspunkter er kun for fremtidige handlinger, Ikke hvis noget blev udført før igangsætningen
Generelt
Indtægter
Der er lavet et nyt layout på pdf-faktura udskriften.
Ændringen gælder både for den danske, engelske og tyske version samt for afregninger.
Tidslinjen vises nu også for PDF-fakturaer.
Tidslinjens indhold er udvidet med disse nedslagspunkter vedr. godkendelse, såfremt bilaget er blevet uddelegeret:
Der vises en ”sort prik” ud for den nyeste handling.
Vedr. bilag som er lagt i betalingskurven:
Hvis betalingsdatoen er overskredet, bliver betalingsdatoen automatisk tilrettet til første valide bank åbningsdag
Indtægter
Samme ændring gælder for ”Udgifter” og ”Afregninger”
Ændring vedr. ”Betalingskurven”.
Nu forbliver fakturaer, som er flyttet til betalingskurven i kurven ved logud.
E-fakturerne forbliver der indtil du har betalt eller tømt kurven.
Ændring vedr. ”Afventer godkendelse og bogføring”, ”Betaling” samt ”Afvist”.
Der kommer en infoboble til hver af de 3 områder, som viser dig hvor mange bilag, som venter på dig i hver af de 3 faner.
Indtægter:
Tryk på knappen ”Opret og send” og gå direkte til afsendelse af fakturaen som enten E-mail eller E-faktura.
Udgifter:
Under Afvist er der kommet en ny knap: ”Marker afsluttet” for E-faktura.
Denne skal bruges hvis E-fakturaen ikke længere skal vises i fanen ”Afvist”.
Husk at sætte fakturaen til betaling manuelt i din netbank hvis fakturaen skal betales til din leverandør.
Arkiv:
Her vises hvilken blankettype et bilag det har fået.
OBS: E-faktura, og faktura lavet i InterCount har ingen blankettype.
Du finder funktionen under ”Profilopsætning”, her trykker du på ”Indtægter” og finder akkordeon ”Virksomhedsoplysninger” og tryk på knappen ”Skift logo”.
Der er oprettet 1 ny udskriftsskabelon, med navnet ”Afregning/selvfakturering”.
Du skal vælge dette udskiftes layout hvis du selv laver en faktura på vegne af din leverandør. F.eks. til en faktura på forpagtning.
Du finder denne nye valgmulighed under ”Opret faktura” i feltet ”Udskriftsskabelon”, hvor du i forvejen kan vælge ”Faktura med varenummer” eller ”Faktura uden varenummer”, ”Engelsk faktura uden varenummer” samt ”Tysk faktura uden vare-nummer”.
Du kan skrive ordlyden under feltet ”Beskrivelse” eller bruge en vareline til formålet.
Hvis du ikke vil bruge tid på at godkende ”BS-oversigter” og ”Kontoudtog”, så har du nu en mulighed for at fravælge disse blankettyper under funktionen ”Udgifter”. Disse bilagstyper vil i stedet lande direkte i Arkiv under Regnskabsbilag.
Det gør du under ”Profilopsætning”, her vælger du ”Udgifter” og åbner akkorden ”Blankettyper”
Der er kommet en ny knap ”Link til bilag”. Funktionaliteten vises under ”Kræver handling” under funktionen ”Posteringer uden bilag”
Når du trykker på knappen, så vil systemet dobbelt tjekke om der er bilag i dit Arkiv som endnu ikke er linket sammen med en transaktion fra din kassekredit. Hvis der er et match, så linker InterCount automatisk disse 2.
Indtægter:
Udgifter:
Under ”Afventer godkendelse fra dig | e-faktura” er der tilføjet funktionen ”Godkend og læg i betalingskurv”.
Funktionen findes også, hvis du åbner e-fakturaens detaljebillede. Her hedder funktionen “Tilføj til betalingskurv”.
Ved at anvende denne mulighed lægges de e-fakturaer, som kan betales via InterCount i “Betalingskurven” direkte uden, at fakturaerne skal forbi fanen ”Betaling”.
Funktionen er tilgængelig, hvis du har oprettet en Bank Connect aftale.
OBS: Skal du redigere eller oprette nye bilagskonteringsregler skal dette fortsat gøres i Ø90.
Control Basis:
1. Debitor afstemning
2. Kreditor afstemning
3. Private andele
4. Salgsmoms
5. Købsmoms
6. Indberet moms
7. Kvittering
Vi anbefaler, at du tilmelder dig dette webinar, som vil gennemgå den nye funktion: Webinar d. 12. marts kl. 14.00-14.45
Du finder vejledninger her: Momsvejledninger
Generelt:
Det er tydeligere at se om en akkordeon indeholder bilag eller ej.
Farven i sammentællingsboksen er gjort forskellige.
Er der et bilag i en given akkordeon så er farven blå og der står et tal i boksen.
Er der ikke et bilag i en given akkordeon så er farven grå og der står et 0 i boksen. Farven er desuden blevet nedtonet.
Du kan stadig åbne for den givne akkordeon, men den vil være uden dataindhold.
Arkiv:
Har bilaget allerede en blankettype påsat, så vil denne ikke blive overskrevet.
Udgifter:
Det betyder i praksis at du kan vælge en historisk dato til et bilag som er betalt på anden vis.
Du skal naturligvis vælge en dato ud i fremtiden hvis du skal sætte bilag til betaling via InterCount.
Arkiv:
Indtægter:
Arkiv
Udgifter
Mit Overblik
Indtægter
Arkiv
Udgifter
Control Basis
Indtægter
Control Basis
Har du brug for hjælp eller vejledning til InterCount, kan du kontakte din rådgiver eller tage fat på InterCounts support, som er klar til at hjælpe dig.
kan du med fordel sende en mail til intercount@seges.dk
Så vil vi kigge på din henvendelse.
Nu er det muligt at hente kundeoplysninger ved at indtaste kundens CVR nr. og trykke på knappen <Hent CVR data>.
Data hentes fra Virk.dk – Oplysningerne er redigerbare.
DLBR P/S
CVR-nummer: 44739208
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N, Danmark
Telefon: 70 15 50 15 (Tast 1)
Mail: info@intercount.dk
Åbningstider:
Mandag – torsdag: kl. 8:00 – 16:00
Fredag: kl. 8:00 – 15:30