Hvad er bankintegration?
Bankintegration betyder, at du laver en aftale med banken om, at dine økonomidata fra banken automatisk kan deles med InterCount. Dette kan fx ske gennem standarden bankintegration, som mange danske banker bruger.
Hvad indebærer en aftale om bankintegration?
Med oprettelse af bankintegration får du flere muligheder i InterCount, som du ikke har haft før. Du kan betale dine e-fakturaer direkte i programmet uden at skulle logge ind i din netbank, så du slipper for at indtaste Fik-numre og kontonumre.
Er der flere fordele ved bankintegration?
Ja, absolut. Med en aftale om bankintegration kan du også se betalingsoverblikket i InterCount, ligesom du kan se de afviste betalinger i InterCount. Dine salgsfakturaer vil automatisk blive markeret som betalt, ligesom din debitor-saldoliste og dine kontoudtog til debitorer automatisk opdateres. Endelig vil du automatisk modtage dine kontoudtogsposteringer digitalt til gavn for din regnskabsassistent i modul 1 og 2, og til gavn for dig selv som modul 3-kunde.
Hvordan får jeg en aftale om bankintegration?
Først skal du kontakte din bankrådgiver for at få oprettet en aftale – det tager som regel kun få minutter. Når aftalen er underskrevet, modtager du et ID og eventuelt en kode, som du skal bruge til indtastning i InterCount under din profilopsætning. Se video om bankintegration
Hvad gør jeg, hvis min bank ikke tilbyder bankintegration?
Vi anbefaler, at du henvender dig til din bank og siger, at alle andre danske banker tilbyder en sådan løsning, og du meget gerne vil kontaktes, når din bank tilbyder det. Indtil da må du desværre bruge InterCount uden bankintegration.
Sådan aktiverer du en bankintegration i InterCount
En af de mest populære standarder for bankintegration er Bank Connect. Se en video om, hvordan du sætter en Bank Connect-aftale op